اشکال ما در عرصه تبلیغ این است که بعد از انقلاب، تبلیغات دینی را از مردم جدا و به بودجه های دولتی متصل کردیم؛ یعنی نحوه اداره مسجد، روحانیون و ساخت خانه عالم از بودجه دولتی انجام میشود.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار مدیر و مسئولان اداره تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که مقام معظم رهبری همواره موفقیت هر نهاد را در موثربودن خروجی فعالیت آن دستگاه میدانند، اظهار داشت: این نوع نگاه کاملا حکیمانه و متفکرانه است که درصد موفقیت هر نهاد را بر اساس خروجی آن درنظر گرفته شود.
وی با اشاره به ظرفیتهای ویژه قم در امر تبلیغ دین، گفت: فضلا و طلاب زیادی در حوزههای علمیه حضور دارند که میتوانند در بخش های مختلف نقش آفرینی کنند، در صورتی که سایر استانها از این منبع عظیم و پرکیفیت و اثرگذار برخوردار نیستند.
*تاکید بر تبلیغ چهره به چهره
حجتالاسلام والمسلمین مروی، توجه به تبلیغات دینی سنتی را در کنار اهتمام به ابزارها و روشهای نوین تبلیغ دین مورد تاکید قرار داد و افزود: تبلیغات چهره به چهره و رودررو که تبلور واضح آن منبر است، تاثیر زیادی در عرصه تبلیغ دین دارد و نباید از آن غافل شد.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بر لزوم بومی سازی امر تبلیغ تاکید کرد و گفت: اشکال ما در عرصه تبلیغ این است که بعد از انقلاب اسلامی، تبلیغات دینی را از مردم جدا و به بودجه های دولتی متصل کردیم و نحوه اداره مسجد، روحانیون و ساخت خانه عالم از بودجه دولتی انجام میشود؛ یعنی خودمان را از منبع پرفیض و بیحد و حصر مردم محروم و به صندوق کوچکی متصل کردیم که این شیوه درست نیست.
حجتالاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: سازمانها و نهادهایی چون سازمان تبلیغات اسلامی باید مدیریت و رهبری امور را بر عهده بگیرند و با فاصله گرفتن از تصدی گری ،کارها را به خود مردم بسپارند.
*آموزش بیش از 20 هزار فرهنگی
حجتالاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این دیدار، گزارشی از فعالیتهای انجام شده و برنامههای آینده این اداره کل ارائه کرد.
براساس گزارش اداره کل تبلیغات اسلامی قم، وی، آموزش بیش از 20 هزار نفر از معلمان آموزش و پرورش در زمینههای مختلف، همکاری با دانشگاههای استان در برگزاری گفتمانهای دینی و طرح ضیافت اندیشه، ساماندهی هیئتهای مذهبی و برگزاری اردوهای آموزشی با حضور مسئولان هیئتها در راستای خرافه زدایی، توسعه و ترویج برنامههای قرآنی، اعزام مبلغ به مساجد حاشیه شهر، توسعه طرح استقرار روحانی در روستاهای پرجمعیت و... را از جمله فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد