رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قران گفت:برنامه های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی از لحاظ کمی وکیفی تقویت وارتقا پیدا می کند .
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی عصر امروز در بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به آثار ومحصولات قرآنی ارائه شده در بخش حوزوی مهم ترین رویدادقرآنی جهان اسلام اظهار داشت:اصل این که قرآن محور فعالیت های تولیدی در عرصه فرهنگی وعلمی باشد اقدام مبارکی است .
وی افزود: نمایشگاه قرآن در واقع میدان عرضه فعالیت ها است وایجاد مشوق وانگیزه می کند تا سال بعد فعالیت ها بهتر صورت بگیرد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد:چیزهایی که مادر عرصه قرآن احتیاج داریم، رقابت سالم است؛ چون جهات انگیزشی در مسا ئل فرهنگی بسیار مهم است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد:باید یک رقابت سالم در عرصه فعالیت های قرآنی به وجود آید گرچه واژه رقابت برای کارهای مقدسی مانند قرآن ناصواب است ولی ظرفیت ها وپتانسیل های نهفته در بخش ها وآحاد مردم باید احیا شود وانگیزش ایجاد گردد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی به آثار ارائه شده در غرفه دفتر تبلیغات اسلامی در بخش حوزوی نمایشگاه اشاره کرد وگفت:مرکز فرهنگ ومعارف قرآن دفتر به طور خاص متمرکز در برنامه های قرآنی است وبه ضمیمه فعالیت هایی که در بعضی از شعب مانند مشهد انجام می گیرد ظرفیت های ما را تشکیل می دهد وبنای دفتر تقویت این امر است.
وی ادامه داد:هفته گذشته در هیات امنای دفتر تبلیغات تصویب کردیم که مرکز فرهنگ ومعارف قرآن باید در ظرف سه ماه آینده طرحی را جهت ارتقا کمی وکیفی مرکز طراحی وآماده کند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت:در سال های گذشته، تلاش علمی محققان در دفتر تبلیغات اسلامی ظرفیت قرآنی خوبی به وجود آورده است و وظیفه ما این است که این ظرفیت را بالنده کنیم و انتظار کشوری از دفتر تبلیغات نیز در این عرصه وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی افزود:در مجلس شورای اسلامی ودولت ارده ای وجود دارد که فعالیت های قرآنی در عرصه مختلف در کشور توسعه پیدا کندونمونه آن بودجه قرآنی است که مجلس تصویب کرد و دولت هم تلاش نمود که بخشی از این بودجه در اختیار دستگاه ها قرار گیرد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:بخش حوزوی نمایشگاه از جهت غرفه آرایی خوب است واستقبال خوبی نیز می شود وبا توجه به محدودیت مکان سعی شده که محصولات خود را عرضه کند.