برگزارکننده : دانشگاه کردستان، اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، دانشگاه فرهنگیانمسئول : دکتر سید مهدی حسینیتلفن : 08733624006
http://conf.uok.ac.ir/readingconference/Default.aspx
محورهای همایش : مبانی نظری و معرفتی خواندن:نظریه های خواندنمدل ها و روش های آموزش خواندنمعرفت شناسی خواندن (خواندن از دیدگاه های متفاوت معرفتی مانند ساختار گرایی، نظریه انتقادی، سازندگرایی، اثبات گرایی، هرمنوتیک)هستی شناسی خواندن (ماهیت خواندن، انواع خواندن: از نظر انتقادی و خواندن برای لذت، از نظر نوع منابع مورد استفاده، از نظر عمق و گستردگی)تحلیل پدیدار شناختی فرایند خواندن (مراحل رشد خواندن، خواندن و حواس، خواندن و هوش، خواندن و یادگیری زبان، خواندن و فرایندهای ذهنی، فراشناخت و خواندن- اهداف و راهبردهای خواندن، رشد فکری، تفکر انتقادی، دامنه لغات، هماهنگی یا تضاد با نویسنده)خواندن و تنوع فرهنگی، تنوع زبانی، تنوع سواد و پویایی، خواندن و قشرهای اجتماع ( رشته و مقطع تحصیلی، جنسیت، مشاغل)خواندن و سواد اطلاعاتی، فناوری اطلاعات و خواندن، رابطه خواندن و سرمایه اقتصادی، سرمایه سیاسی، سرمایه اجتماعی، خواندن و مشارکت اجتماعی، خواندن و تغییرات جهانی (تغییرات فناوری، اجتماعی، ارتباطی، رسانه ای)خواندن خارج از سیستم آموزشی (شبکه های اجتماعی- زبان قرار دادی شبکه های اجتماعی، خواندن مواد تفننی، خواندن در محیط کار)خواندن و بافت (خواندن و حوزه های علمی و شغلی گوناگون)خواندن و لایه های مدیریتی (ارزش ها، باورها، آداب و رسوم، قوانین و مقررات، مجریان):خواندن و احزاب سياسيخواندن و آزادي بيانخواندن و انجمن هاي غير دولتيخواندن و دسترس پذيري منابعخواندن و نظام هاي ملي مديريت اطلاعات و منابع علميخواندن و نهادهای فرهنگی:نهاد كتابخانه هاي عمومي و خواندنارشاد اسلامي و خواندنسازمان تبليغات اسلامي و خواندنكانون پرورش فكري كودك و نوجوان و خواندنمساجد و خواندنرسانه ها و خواندنخانواده و خواندن:خواندن با/براي كودكانقصه گويي و خواندنگفتگو و خواندناقتصاد خانوادهفرهنگ خانوادهجمعيت خانوادهنظام آموزش و پرورش و خواندن:معلمان و خواندننقش آزمون ها برعادات خواندنمحتوای کتب درسی و خواندنمؤلفین کتب درسی و خواندنرویکردهای مختلف آموزش و خواندن (معلم محور، یادگیرنده محور، کتاب محور)روش های تدریس و خواندن (توجه به نظریه های یادگیری و خواندن)سنجس و اندازه گیری رفتار خواندن در آموزش و پرورشکتابخانه های آموزشگاهی (کتابداران و مشاوران خواندن، منابع و مجموعه سازی، فضای خواندن)مدارس غیر انتفاعی و خواندننهضت سواد آموزی و خواندن: آموزش بزرگسالان (مبانی نظری، اهمیت و نقش خواندن در بزرگسالان)آموزشیاران و خواندن (مهارتها و تخصص های لازم، معیارها و شیوه های جذب آموزشیاران کارآمد، مسائل شغلی، ...)جامعه و تمایل به سوادآموزی (روش های مؤثر ایجاد انگیزه و جذب بی سوادان)مدیریت رفع بی سوادی و جلوگیری از بازگشت به بی سوادی (برنامه های بهره مندی از نیروها و امکانات جامعه، مشارکت سایر نهادها و مراکز آموزشی)تولید محتوا و خواندن (بسترهای تولید محتوا، معیارهای تولید محتوا، تخصص ها و مهارتهای تولید محتوا، ...)بزرگسالان نوسواد و تداوم خواندن (جلوگیری از بازگشت به بیسوادی)آموزش عالی و خواندن:آموزشگران(استادان) و خواندنمحتواي واحدهاي آموزشي و خواندناهداف و كاركردهاي آموزش عالي و خواندنكتابخانه هاي دانشگاهي و خواندنروش تدريس و خواندنجامعه پذير نمودن فرهنگ خواندن در دانشگاهخواندن و مهارت هاي نوشتندرك كردن و گفتگو كردن و ارائه كردن و برقراري ارتباطخواندن و آموزش مجازيخواندن و موفقيت هاي علمي دانشجويانسنجس و اندازه گيري رفتار خواندن در آموزش عالينقش آزمون هاي كنكوري در خواندننقش سطح علمينوع و اعتبار دانشگاه ها در خواندنپذيرش بدون دانشجو و خواندنصنعت نشر و خواندن:نقش نويسندگان در خواندننقش ناشران در خواندنسوبسيد كاغذ و خواندننمايشگاه هاي كتاب و خواندنوضعيت توزيع كتاب و خواندنتيراژ كتاب و خواندندرآمد و خواندنخواندن و تنوع و گستره انتشاراتخواندن و مميزيخواندن و محیط الکترونیکی و مجازی :خواندن و ابزارهاي الكترونيكيخواندن و روش هاي دسترسي الكترونيكيخواندن و مهارت هاي دنياي ديجيتالخواندن و شكاف ديجيتاليمسائل و چالش هاي خواندن در محيط ديجيتال