هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران اسفند ماه سال جاری برگزار می گردد
محورهاي همايش
الف) مفهوم، معنا و نقش آموزش و یادگیری مداوم در نظام های آموزشی
-آموزش و یادگیری مداوم به عنوان یک مفهوم و ایده
-شناخت مفاهیم زیر مجموعه و شبکۀ مفهومی آموزش و یادگیری مداوم
-ابعاد آموزش و یادگیری مداوم
-تحول در مفهوم آموزش و یادگیری مداوم
-مؤلفه ها و ماهیت آموزش و یادگیری مداوم از منظر فلسفی (مکاتب، فلاسفه)
-رویکرد های اخلاقی و ارزشی به آموزش و یادگیری مداوم
-رویکرد های انتقادی به آموزش و یادگیری مداوم
-رویکرد های فمنیستی به آموزش و یادگیری مداوم
-رویکرد های ابزاری و انسانی به آموزش و یادگیری مداوم
رویکردهای فلسفه شرق به آموزش و یادگیری مداوم(صابئین مندایی، زرتشتی، هندوییسم و بودیسم و ...)
-ماهیت دانش و آموزش و یادگیری مداوم
-آموزش و یادگیری مداوم از نگاه پست مدرن
-آموزش و یادگیری مداوم : زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی
-آموزش و یادگیری مداوم و توسعه دموکراسی و بهبود جامعه (شهروندی دموکراتیک)
- آموزش و یادگیری مداوم و جامعه یادگیرنده
-فلسفه اسلامی و آموزش و یادگیری مداوم
-آموزش و یادگیری مداوم، مقایسه تجارب کشورها و دانشگاه های مطرح جهان
-چارچوب های نظری (تئوریک) درآموزش و یادگیری مداوم
-نسبت آموزش و یادگیری مداوم و بازجامعه پذیری
-سواد اطلاعاتی و آموزش و یادگیری مداوم
- فلسفۀ اخلاق، آموزش ارزشها و آموزش و یادگیری مداوم
-زنان، آموزش و یادگیری مداوم و اشتغال
ب) نسبت فلسفه تعلیم و تربیت با آموزش و یادگیری مداوم
- تبیین ابعاد معرفتی آموزش و یادگیری مداوم
-تحلیل
و بررسی ارتباط نظریه ها و رویکرد های فلسفی (لیبرالیسم، پیشرفت گرایی،
پایدارگرایی، انسانگرایی، رادیکالیسم و ...) با آموزش و یادگیری مداوم
-آموزش
و یادگیری مداوم و فرایند های تربیتی (نقش مدرسه، ساختار های آموزشی،
یادگیری، تدریس، رابطه معلم - دانش آموز، برنامه درسی، تربیت معلم و ...)
-
همکاری های علمی و بین المللی در آموزش و یادگیری مداوم (نقش سازمان های
بین المللی نظیر یونسکو، کمیسیون همکاری های اقتصادی اروپا و ...)
-ارزشهای مشوق آموزش و یادگیری مداوم
-نظریه های یادگیری و تدریس و آموزش و یادگیری مداوم
-سبک های یادگیری و آموزش و یادگیری مداوم
-روش شناسی پژوهش در بافت آموزش و یادگیری مداوم
-نقادی رویکردهای مطرح در آموزش و یادگیری مداوم
-دلالتهای آموزش و یادگیری مداوم برای نظریه (خط مشی) و عمل آموزشی(پداگوژی) در ایران
-تأملاتی بر تجارب عملی در باب آموزش و یادگیری مداوم در ایران و جهان
ج) ترسیم چشم انداز مطلوب آموزش و یادگیری مداوم در ایران از منظر فلسفه تعلیم و تربیت
- بررسی زیر ساخت های نظری و اسناد پشتیبان آموزش و یادگیری مداوم در کشور
- جریان های فکری- فلسفی الهام بخش برای ایجاد نظام آموزش و یادگیری مداوم در ایران
- نقش رشته فلسفه تعلیم و تربیت در احصای مبانی نظری آموزش و یادگیری مداوم در کشور
-جایگاه آموزش و یادگیری مداوم در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش
- تحلیل نظری چالش ها و موانع پیش روی آموزش و یادگیری مداوم در کشور
- نقش فیلسوف تعلیم و تربیت در تبیین آموزش و یادگیری مداوم
- پژوهش تربیتی و آموزش و یادگیری مداوم
د) نقد، ارزیابی و بازسازی آموزش و یادگیری مداوم در عمل
- نقش نهاد های رسمی و غیر رسمی در تحقق آموزش و یادگیری مداوم (کتابخانه ها، مدارس، نهاد ها و انجمن ها)
- شبکه های جهانی وب و ترویج آموزش و یادگیری مداوم
- مطالعات تطبیقی در آموزش و یادگیری مداوم
- نقش آموزش عالی در آموزش و یادگیری مداوم
- دین و آموزش و یادگیری مداوم
- آموزش و یادگیری مداوم و آموزش و پرورش حرفه ای
- سازوکارهای مولد آموزش و یادگیری مداوم به عنوان یک هدف بلند مدت
- طراحی موقعیت های یادگیری در پارادایم آموزش و یادگیری مداوم
- بررسی گستره ی حوزه عمل آموزش و یادگیری مداوم در:
- دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی
-صنایع(شرکت ملی نفت، پتروشیمی، فولاد،شرکت ملی حفاری)
-مناطق آزاد اقتصادی(اروند، ارس،کیش، قشم)
-علوم پزشکی
-سازمان ها و دستگاه های اجرایی،نظارتی،انتظامی
محورهاي همايش
برگزار كنندگان: دانشگاه شهید چمران اهواز . انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران .
قطب آموزش مداوم.
---------------
تحت حمایت اطلاع رسانی وب سایت ایران کنفرانس
مهلت ارسال چكيده مقالات: 30 شهریور 1395
مهلت ارسال متن كامل مقالات: 20 آبان 1395
تاريخ برگزاري همايش: 4 و 5 اسفند 1395
سايت همايش: pesi8.scu.ac.ir
تلفن تماس دبيرخانه: 33360609
آدرس دبيرخانه: اهواز- دانشگاه شهیدچمران- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- گروه علوم تربیتی
محل برگزاري: اهواز - دانشگاه شهید چمران اهواز