سیامین
جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان به منظور اعتلای هنر-صنعت
سینمای ایران و ارتقاء سطح کیفی تبلیغات و اطلاعرسانی، توجه به فضاهای
فانتزی، شاد و نگاه خلاقانه به دنیای کودکان و استفاده مناسب از رنگها و
فضاهای کودکانه که لاجرم حاصل نگاه مشترک کارگردان، طراح صحنه و لباس و در
نهایت عکاسان و طراحان گرافیک است و ضرورت فرهنگسازی و تشخیص هنرمندان
حوزه تبلیغات در معرفی اثر هنری و جذب مخاطبان بسوی سینما و همچنین ترغیب و
تشویق هنرمندان عرصه اقلام تبلیغی، اقدام به برگزاری مسابقه عکس، پوستر و
آنونس فیلمهای سینمایی میکند.
*شرایط عمومى
١-
پدیدآورندگان آثار مواد تبلیغی فیلمهای سینمایی ایرانی میتوانند با
تکمیل فرم و ارائه مستندات مورد نیاز به دبیرخانه بخش مواد تبلیغی، متقاضی
شرکت در مسابقه باشند.
٢- متقاضیان میتوانند با مراجعه به درگاه اینترنتی جشنواره و بخش مواد تبیلغی، فرم شرکت در مسابقه را تکمیل کنند.
٣-
تمام فیلمهای بلند سینمایی ایرانی که از تاریخ خرداد ماه ٩٣ تا
اردیبهشتماه سالجاری در داخل کشور به نمایش عمومی درآمده باشند، میتوانند
در مسابقه شرکت کنند.
٤-
محدودیتی در تعداد عناوین آثار ارسالی وجود ندارد، مشروط بر آنکه در فضای
مجازی یا غیر مجازی مورد استفاده قرار گرفته باشند. (با ارائه مستندات)
٥- برنامهریزی برای نمایش آثار ارائه شده و یا نمایشگاههای جنبی دیگر به عهده دبیرخانه این بخش از جشنواره خواهد بود.
٦-
اطلاعرسانی اخبار جشنواره، نتایج و سایر موارد فقط از طریق مسئولان ستاد
اطلاع رسانی و از سایت جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان صورت میپذیرد.
7- تفسیر مقررات، رفع ابهامات و اخذ تصمیم نهایی در خصوص موضوعات پیشبینی نشده به عهده دبیر جشنواره است.
8- ارائه یک قطعه و یا فایل عکس پرسنلی از پدیدآورنده همراه فرم و آثار از طریق پورتال ثبت نام جشنواره الزامیست.
9- پس از تحویل تقاضانامه و آثار به دبیرخانه، امکان خارج کردن آنها از جشنواره وجود ندارد.
10- دبیرخانه مجاز به استفاده از آثار ارسالی در بخش های مختلف جشنواره (کتاب، کاتالوگ، تیزر، چندرسانه ای، فضای مجازی و...) است.
11-پدید آورندهگان تمامی آثار باید فایل مربوطه را با رجوع به سایت جشنواره با آدرس www.icff.ir در لینک مربوطه آپلود کنند.
*شرایط اختصاصی
بخش عکس:
١-
آثار آنالوگ ملزم به اسکن تصاویر و ارائه بر روی CD یا DVD در فرمت TIF یا
JPG، با حداقل کیفیت DPI 300 و در اندازه حداقل 50*70 سانتیمتر و همچنین
ارائه یک نسخه چاپی در قطع ٣ *٢ سانتیمتر (بدون حاشیه) از هر تصویر است.
٢-
آثار دیجیتال ملزم به ارائه فایل تصاویر بر روی CD یا DVD در فرمت TIF یا
JPG، با حداقل کیفیت 6 مگاپیکسل و همچنین ارائه یک نسخه چاپی در قطع ٣ *٢
سانتیمتر (بدون حاشیه) از هر تصویر است.
٣- در صورت تعدد آثار، عکسهای هر فیلم میبایست به صورت جداگانه در CD یا DVD ذخیره شوند.
4- تعداد آثار ارسالی از هر عنوان، 5 عکس صحنه و 3 عکس پشت صحنه است.
5- هرگونه دخل و تصرف در عکسها به شکلی که اصالت عکس را مخدوش کند، مجاز نیست.
*بخش پوستر:
١-
ارائه ٢ نسخه چاپی (افست) همراه فایل پوستر بر روی CD یا DVD با فرمت TIF
یا JPG، با کیفیت DPI 300 و در قطع ٧ *١� � و همچنین ارائه یک نسخه پرینت
از پوستر در قطع A3، همراه سایر مدارک ضروری است.
٢- بدیهى است پوسترهاى ارائه شده باید از میان آثار رسمى و استفاده شده در تبلیغات فیلم باشد.
*بخش آنونس و تیزر:
١-
آثار ارسالی برای بخش تیزر و آنونس از نظر تعداد محدودیتی ندارد مشروط بر
آنکه با ذکر مستندات در فضای مجازی و غیرمجازی مورد استفاده قرار گرفته شده
باشد.
٢-هریک از نسخههای موردنظر میبایست بهصورت مجزا، روی یک لوح فشرده و با فرمت AVI به دبیرخانه ارسال شود.
مدیریت تبلیغات (کمپین تبلیغاتی)
چنانچه
در آثار سینمایی ارائه شده مقوله مدیریت واحد تبلیغات ولاجرم شکلگیری
تبلیغات هماهنگ در نظر گرفته شده باشد و ماحصل این مدیریت انتخاب عناصر
متخصص به جا در حوزههای تبلیغات اعم از عکاس-طراح-سازنده تیزر و آنونس و
غیره ... باشد، جایزه بهترین کمپین تبلیغاتی به برگزیدگان در این بخش تعلق
خواهد گرفت.
* بدیهی است ارائه محتویات و مستندات مربوط به این بخش الزامیست.
* شروع ثبتنام و ارسال آثار از تاریخ 26 اردیبهشت و آخرین مهلت ارائه آثار 10 خردادماه است.
نشانی
دبیرخانه بخش مسابقه تبلیغات فیلم: تهران، خیابان ولیعصر(عج)/ نرسیده به
میدان تجریش/ باغ فردوس/ موزه سینما/ ساختمان اداری/ طبقه همکف.
ساعت مراجعه ٩ تا 17
پایگاه اینترنتی جشنواره: www.icff.ir تلفن: 22719002 الی 4