مدیر گروه تبلیغ و ارتباطات مجتمع آموزش عالی بنت الهدی از پذیرش طلبه در رشته معارف اسلامی با گرایش تبلیغ و ارتباطات در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد.
به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی،حجت
الاسلام دکتر محمود احمدی میانجی با اشاره به پذیرش گروه تبلیغ و ارتباطات
مجتمع برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: این گروه برای سال تحصیلی جدید در
رشته معارف اسلامی با گرایش تبلیغ و ارتباطات در مقطع کارشناسی و گرایش
تبلیغ و ارتباطات فرهنگی و دین و رسانه در مقطع کارشناسی ارشد دانش پژوه می
پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: تبلیغ و ارتباطات به عنوان رشته ای نوپا در مجتمع
آموزش عالی بنت الهدی، تلاش دارد طلاب را در کنار فراگیری معارف اسلامی با
عرصه های مختلف تبلیغ و ارتباطات فرهنگی آشنا کند.
عضو هیأت علمی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی خاطرنشان کرد: آشنايي با این
عرصه ها از بایسته های شناختی هر مبلغ در عصر رسانه و ارتباطات است که
آشنایی و تجهیز طلاب با اصول، مبانی، ضرورت ها و ابزارهاي روزآمد تبلیغ دین
را دربرمی گیرد.
وی با اشاره به رشته معارف اسلامی گرایش تبلیغ و ارتباطات گفت: شناخت
روش های تبلیغ دین در قرآن و سنت همراه با مطالعه در سیر تاریخی عملکردهای
مبلغان ديني در تبلیغ دین و آشنایی بهتر و کارآمدتر با ابزارهای جدید
ارتباطی و بیان آسیب ها و فرصت های حاصل از بهرمندی از این ابزارها از جمله
اهداف این رشته است.
جناب آقای میانجی عنوان کرد: آشنایی با علوم قرآنی، تفسیر موضوعی 1 و2،
روانشناسی تبلیغات 1و 2، روانشناسی اجتماعی 1و2، روانشناسی ارتباطات، حفظ
آیات و روایات، سیره عملی اهل بیت(علیهم السلام)، انسان شناسی فرهنگی، آسیب
شناسی اجتماعی، مبانی تبلیغ، تبلیغ در کتاب و سنت، اصول علم ارتباطات و
نظریه های ارتباطات از جمله دروس مقطع کارشناسی رشته تبلیغ و ارتباطات است.
وی شیوه های تبلیغ ادیان و مذاهب مختلف جهان، روانشناسی تبلیغ، شیوه¬
های تبلیغ در جهان معاصر، آشنایی با فن خطابه و سخنوری، آشنایی با شیوه های
مناظره، رسانه شناسی 1و2، اصول مشاوره و راهنمایی، آشنایی با فن روزنامه
نگاری، اصول نویسندگی و ترجمه، جنبش های فکری دینی معاصر، تاریخ مطالعات
اسلامی در غرب، نیازهای منطقه ای 1 و2، آشنایی با علوم قرآنی، تفسیر موضوعی
1 و2، روانشناسی تبلیغات 1و 2 و روانشناسی اجتماعی 1و2 را از دیگر دروس
مقطع کارشناسی این گرایش ذکر کرد.
مدیر گروه تبلیغ و ارتباطات مجتمع آموزش عالی بنت الهدی عنوان کرد: از
دیگر دروس مقطع کارشناسی این گرایش می توان به روانشناسی ارتباطات، حفظ
آیات و روایات، سیره عملی اهل بیت علیهم السلام، انسان شناسی فرهنگی، آسیب
شناسی اجتماعی، مبانی تبلیغ، تبلیغ در کتاب و سنت، اصول علم ارتباطات،
نظریه های ارتباطات، شیوه های تبلیغ ادیان و مذاهب مختلف جهان، روانشناسی
تبلیغ، شیوه های تبلیغ در جهان معاصر، آشنایی با فن خطابه و سخنوری و
آشنایی با شیوه های مناظره اشاره کرد.
وی با اشاره به عناوین دروس کارشناسی ارشد رشته دین و ارتباطات فرهنگی
گفت: مبانی ارتباطات، آشنایی با ابزارهای ارتباطی، روش تحقیق تخصصی، برنامه
ریزی و سیاست گذاری در فرهنگ و ارتباطات، تبلیغ هنر و رسانه از دیدگاه
امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، اصول روابط عمومی، آشنایی با ادیان
بزرگ، جریان شناسی شبهات مطرح علیه اسلام و تشیع، اصول ارتباط و تبلیغ در
کتاب و سنت، محیط شناسی تبلیغ(مخاطب شناسی) و نظریه های ارتباطی از جمله
دروسی است که در این گرایش ارائه می شود.
جناب آقای میانجی انسان شناسی فرهنگی، بررسی نقش هنر در تبلیغ، غرب
شناسی و سیاست های ارتباطی، آشنایی با سیاست ¬های تبلیغی ادیان، اصول
مشاوره و راهنمایی، آشنایی با فرق اسلامی، کاربرد علوم اجتماعی در تبلیغ و
آشنایی با مختصات جهان اسلام را از دیگر دروس گرایش دین و ارتباطات فرهنگی
مقطع کارشناسی ارشد عنوان کرد.
وی یادآور شد: دانش پژوهان در مقطع کارشناسی ارشد گرایش دین و رسانه
ملزم به گذراندن دروس فقه رسانه، حقوق رسانه ها، اخلاق و رسانه، حکمت
رسانه، نظریه های ارتباطات 2، مخاطب شناسی پیام های قرآنی و روایی، روش
تحقیق در رسانه های جمعی، تحلیل پیام های ارتباطی، مبانی ارتباطات از منظر
اسلام، دین در رسانه، کاربرد هنر در رسانه، نظریه های رسانه و دین، روش ها و
فنون تبدیل پیام دینی به پیام رسانه ای و آسیب شناسی و جریان شناسی رسانه
های دینی هستند.