سایت همایش: pesi4.um.ac.ir
تلفن تماس دبیرخانه: 05118803567
آدرس دبیرخانه: مشهد، بلوار وکیل آباد، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، اتاق 125
محل برگزاری: مشهد- دانشگاه فردوسی مشهد- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
ایمیل: pesi4@um.ac.ir
محورهای همایشالف) جایگاه و نقش فلسفه تعلیم و تربیت در تحول نظام آموزش و پرورش
· مفهوم شناسی و ماهیت تحول از منظر فلسفی (مکاتب، اندیشهها)
· تحلیل سیر تاریخی نظریهها (پیشرفتگرایی، بازسازیگرایی، پایدارگرایی، بنیادگرایی، رویکرد اسلامی) و رویکردهای فلسفی سنتی و معاصر (ساختارگرایی و پساساختارگرایی، پراگماتیسم و نوپراگماتیسم، پدیدارشناسی و هرمنوتیک، فلسفههای تحلیلی، پارادایم پیچیدگی، و ...) در تحولات مفهومی در نظام آموزش و پرورش
· خط مشیهای نظام آموزش و پرورش و رویارویی با مسایل و رویدادهای معاصر
(نظریههای جهانی شدن، فلسفه چند فرهنگی، گفتگو و تربیت، آموزش باز و تربیت برای گشودگی و مدارا، تربیت شهروند جهانی، خصوصیسازی تربیت، تربیت دینی و سکولار ...)
· فلسفهی اسلامی و تحول در نظام آموزش و پرورش
· فلسفه فناوری و تحولات نظام آموزشی
(فناوری اطلاعات و تربیت، فلسفه علم، شبکهای شدن روابط و تربیت، یادگیری مبتنی بر وب، و ...)
· رویکردهای اخلاقی و ایدئولوژیک به تحول نظام آموزش و پرورش
· (اخلاق حرفهای، دین، آزادی، عدالت، انقلابهای اجتماعی، فرهنگ ایرانی و ...)
· تحول در مفهوم فرایندهای تربیتی
(کارکردهای تربیتی، ساختارهای آموزشی، یادگیری، تدریس، رابطه معلم- فراگیر، نظام مدرسه، برنامهریزی درسی، تربیت معلم، و ...)
· امکان و وجوب تحول در آموزش و پرورش از دیدگاه اندیشمندان، فیلسوفان، و ...
ب) جایگاه و نقش فلسفه تعلیم و تربیت در برنامههای تحول در نظام آموزش و پرورش کشور و سایر کشورهای جهان
· زیرساختهای فلسفی اسناد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور
· تطبیق جایگاه فلسفه تعلیم و تربیت در تحول نظام آموزش و پرورش کشور با سایر کشورهای جهان
· فلسفهی اسلامی و تحول در نظام آموزش و پرورش کشور
· رویکردهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و تحول در نظام آموزش و پرورش کشور
· همکاریهای علمی و بینالمللی و تحولات نظام آموزش و پرورش کشور
(نقش سازمانهای بینالمللی نظیر یونسکو، آیسسکو، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی در تحولات نظام آموزش و پرورش کشور)
ج) ترسیم چشمانداز تحولات آموزش و پرورش کشور از دیدگاه فلسفه تعلیم و تربیت
· جریانهای فکری- فلسفی الهام بخش برای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور
· رشته فلسفه تعلیم و تربیت و تحول در مبانی و بنیادهای نظری نظام آموزش و پرورش کشور
· تحلیل نظری چالشها و موانع پیش روی تحول در نظام آموزش و پرورش کشور
· پژوهش تربیتی، نظریه پردازی و تحول در چشم انداز آینده نظام آموزش و پرورش کشور
· نقش فیلسوف تعلیم و تربیت در تحول آموزش و پرورش
محورهای همایش
برگزار کنندگان: دانشگاه فردوسی مشهد
انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران
مهلت ارسال چکیده مقالات: 25 آذر1391
مهلت ارسال متن کامل مقالات:
تاریخ برگزاری همایش: 8 و 9 خرداد 1392