مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در ماه محرم سال جاری بیش از ۱۰ هزار مبلغ در قالب تبلیغ فردی و گروهی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت نشر معارف دینی به نقاط مختلف کشور اعزام شدند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدحامد شریعتمداری
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در گفتگو با خبرنگار
ما از فعالیت بیش از ۱۰ هزار مبلغ در قالب تبلیغ فردی و گروهی در دهه اول محرم ۱۴۰۱
خبر داد.
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر
تبلیغات اسلامی اظهار داشت: سال جاری بیش از ۱۰هزار مبلغ با اعزام دفتر تبلیغات اسلامی
در سراسر کشور به تبیین مکتب حسینی و مبانی و ارزش های نظام جمهوری اسلامی پرداختند
که از این تعداد نزدیک به ۱۰۰۰مبلغ خواهر بوده اند.
وی با بیان اینکه سهم شعبه قم، ۷هزار و پانصد مبلغ
بوده و ۲۱۸ گروه تبلیغی با نزدیک به ۳هزار مبلغ نیز به نقاط مختلف شامل نقاط محروم
و مناطق مشترک اعزام شده اند افزود: این گروه ها با ارائه و تصویب برنامه جهت پرکردن
خلأهای تبلیغی خصوصا در نقاط پرتراکم شهری اعزام و نقش بسزایی را در ارائه الگوهایی
نوین از تبلیغ از جمله روایت گری، پرده خوانی، اجرای موکب ها و نمایشگاه ها و مانند
آن ایفاء نمودند.
حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری گفت: امسال با
وجود مشکلاتی که پس از ۲سال نگرانی های ناشی از بیماری کرونا تصور می شد اما استقبال
خوبی از جانب مردم، مبلغان و نهادهای فرهنگی صورت گرفت که امیدواریم ان شاء الله با
روند روبه رشد نیز مواجه باشد.
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر
تبلیغات اسلامی اظهار داشت: از دیگر ویژگی های تبلیغی محرم امسال استقبال بسیار تبلیغ
اولی ها بود که با توجه به آنلاین شدن تشکیل پرونده تبلیغی و روند صعودی آن، شاهد گسترش
دامنه تبلیغ در میان نسل جوان تر حوزه بودیم. افزون بر این با مساعدت و پیگیری های
حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، طلاب
همیار گروه های تبلیغی که در مناطق مختلف کشور در کنار گروه های تبلیغی فعالیت داشتند
که این فعالیت ها ثبت و مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: از دیگر تفاوت هایی که اعزام سال جاری
را با سال های گذشته متمایز کرده و در برنامه تبلیغی محرم موثر واقع گردید، بهره گیری
از اطلس مسائل و آسیب شناسی نقاط مختلف بر اساس مشارکت خود مبلغان بود که گروه های
تبلیغی می توانستند، مسائل منطقه تبلیغی خود را به صورت استانی مشاهده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری خاطر نشان کرد:
از مهمترین موضوعات مطرح شده در ایام تبلیغی ماه محرم ۱۴۰۱ توسط مبلغان می توان به
«جهاد تبیین»، «تفسیر تطبیقی مکتب امام حسین (علیه السلام)»، «موضوعات مرتبط با عدالت
محوری»، «مواسات و همدلی»، «خانواده»، «کودک و نوجوانان و سواد رسانه»، «امید آفرینی»،
«مباحث جمعیت و فرزنداوری» و «دشمن شناسی و بصیرت افزایی» اشاره نمود.
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر
تبلیغات اسلامی بیان کرد: مبلغان علاوه بر حضور در مساجد، حسینیه ها و تکیه ها، در
سایر مراکز علمی، دانش آموزی و فرهنگی همچون حضور در مدارس، بیمارستان ها، زندان ها،
کمپ های ترک اعتیاد و نیز حضور در مناطق محروم و عشایری به معرفی فرهنگ ناب نبوی، علوی
و حسینی در بین مردم و نسل جوان پرداختند.
وی با اشاره به سفرهای استانی همکاران در اداره کل
تبلیغ عمومی گفت: در این ایام با سفر به بیش از ۱۵ استان و بازدید از نقاط تبلیغی به
ارزیابی فعالیت های مبلغان اعزامی پرداخته شد و از نزدیک با بسیاری مبلغان و گروه های
تبلیغی ارتباط برقرار شده و مسائل و نکات ایشان از نزدیک دریافت و با مسئولان استانی
جهت رفع آن ها رایزنی گردید.