رهبری می فرمایند: قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت طلبی و عافیت نیست. در روایات، «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» است، به شدت امتحان می شوید، فشار داده می شوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست.
مهدی
(ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) خواهد آمد و حکومتش را برپا خواهد کرد. او جهان
را پر از عدل و داد می کند. مملو و سرشار، همانگونه که تا قبل از دولت کریمه او آلودگی
ظاهری و باطنی زمین را به لجنزار هستی تبدیل کرده بود و بوی متعفن گناه حیات را بر
مؤمنان گران آورده بود. او می آید، اما شیعه در کجای ماجرا قرار دارد؟ شیعه چگونه حالتی
را باید به خود بگیرد تا در عصر پر پیچ و خم غیبت و حیرت دین و دنیای خود را حفظ کند
و بر طریق صواب قدم بردارد؟ در ادامه سخنان نائب ولایت کلیه، آقا سیدعلی خامنه ای را
در این باره خواهید خواند. اللهم عجل لولیک المنتظر.
باید در مسیر امام زمان حرکت کرد
ما که منتظر امام زمان هستیم، باید در جهتی که حکومت
امام زمان(علیه الاف التحیة و الثناء و عجل الله تعالی فرجه) تشکیل خواهد شد، زندگی
امروز را در همان جهت بسازیم و بنا کنیم. البته، ما کوچک تر از آن هستیم که بتوانیم
آن گونه بنایی را که اولیای الهی ساختند یا خواهند ساخت، بنا کنیم؛ اما باید در آن
جهت تلاش و کار کنیم.
مظهر عدل پروردگار، امام زمان(عج) است و می دانیم
که بزرگترین خصوصیت امام زمان(علیه الصلاةوالسلام) - که در دعاها و زیارات و روایات
آمده است - عدالت می باشد: «یملأ الله به الارض قسطا و عدلا». رابطه قلبی و معنوی بین
آحاد مردم و امام زمان(عج) یک امر مستحسن، بلکه لازم و دارای آثاری است؛ زیرا امید
و انتظار را به طور دایم در دل انسان زنده نگه می دارد. (بیانات در دیدار مسئولان و
اقشار مختلف مردم ۱۳۶۸/۱۲/۲۲)
عصر غیبت، عصر جهاد است نه راحت طلبی
شما جوانان عزیز که در آغاز زندگی و تلاش خود هستید،
باید سعی کنید تا زمینه را برای آن چنان دورانی آماده کنید، دورانی که در آن، ظلم و
ستم به هیچ شکلی وجود ندارد، دورانی که در آن، اندیشه و عقول بشر، از همیشه فعال تر
و خلاق تر و آفریننده تر است، دورانی که ملت ها با یکدیگر نمی جنگند، دست های جنگ افروز
عالم همان هایی که جنگ های منطقه ای و جهانی را در گذشته به راه انداختند و می اندازند
دیگر نمی توانند جنگی به راه بیندازند، در مقیاس عالم، صلح و امنیت کامل هست، باید
برای آن دوران تلاش کرد.
قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت طلبی و عافیت
نیست. در روایات، «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» است، به شدت امتحان می شوید، فشار
داده می شوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از
ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسان های پاک امتحان می شوند. در کوره های آزمایش
وارد می شوند و سربلند بیرون می آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفی مهدی موعود (ارواحنا
فداه) روزبه روز نزدیک تر می شود، این، آن امید بزرگ است، لذا روز نیمه شعبان، روز
عید بزرگ است.(بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰)
ما هستیم که ظهور را نزدیک می کنیم
شما مردم عزیز ـ بخصوص شما جوان ها ـ هر چه که در
صلاح خود، در معرفت و اخلاق و رفتار و کسب صلاحیت ها در وجود خودتان بیشتر تلاش کنید
این آینده را نزدیک تر خواهید کرد، اینها دست خود ماست اگر ما خودمان را به صلاح نزدیک
کنیم، آن روز نزدیک خواهد شد همچنان که شهدای ما با فدا کردن جان خودشان آن روز را
نزدیک کردند، آن نسلی که برای انقلاب آن فداکاری ها را کردند، با فداکاری های خودشان
آن آینده را نزدیک تر کردند هر چه ما کار خیر و اصلاح درونی خود و تلاش برای اصلاح
جامعه انجام بدهیم آن عاقبت را دایما نزدیک تر می کنیم. (بیانات در دیدار اقشار مختلف
مردم در سالروز میلاد خجسته امام زمان(عج) ۱۳۷۹/۰۸/۲۲)
انتظار حرکت است
انتظار فرج، انتظار دست قاهر قدرتمند الهی ملکوتی
است که باید بیاید و با کمک همین انسان ها سیطره ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند
و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند؛ انسان ها را بنده واقعی
خدا بکند. باید برای این کار آماده بود... انتظار معنایش این است. انتظار حرکت است؛
انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد،
نیست. انتظار حرکت است. انتظار آمادگی است.... انتظار فرج یعنی کمر بسته بودن، آماده
بودن، خود را از همه جهت برای آن هدفی که امام زمان (علیه الصلاة والسلام) برای آن
هدف قیام خواهد کرد، آماده کردن. آن انقلاب بزرگ تاریخی برای آن هدف انجام خواهد گرفت.
و او عبارت است از ایجاد عدل و داد، زندگی انسانی، زندگی الهی، عبودیت خدا؛ این معنای
انتظار فرج است. (بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه ی شعبان ۱۳۸۷/۰۵/۲۷)