ارائە دستاوردهای قرآنی حوزه های علمیه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

تاریخ خبر:
1402/01/13 12:19
مطالب آزاد خبرگزاری حوزه
مسئول بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ارائه دستاوردهای قرآنی حوزه های علمیه در سی امین نمایشگاه قرآن در مصلی امام خمینی (ره) تهران خبر داد.

حجت الاسلام قربانی مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه های علمیه با اشاره به حضور مرکز و نهادهای حوزوی در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: امسال مشارکت بخش های مختلف مرکز مدیریت حوزه های علمیه در نمایشگاه قرآن کریم خوب بوده است به طوری که تمامی دستاوردها قرآنی حوزه در بخش های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و. .. در معرض عموم قرار داده شده که همه بتوانند با دستاوردهای قرآنی حوزه آشنا شوند.

وی افزود: این دوره از حضور مرکز مدیریت حوزه در نمایشگاه قرآن با ادوار گذشته تفاوت هایی دارد و آن ارائه محصولات قرآنی در قالب کتاب، نرم افزار، بروشور؛ عرضه محصولات رسانه ای و مجازی است که تجمیع شده و در نمایش بازدید کنندگان قرار گرفته تا همه کسانی که علاقه مند هستند با دستاوردهای قرآنی حوزه آشنا شوند بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه های علمیه بیان داشت: مراکز و موسسات حوزوی که متقاضی شرکت در این نمایشگاه بودند زیاد بود؛ ولی به خاطر فشردگی فضا و جایی که در اختیار نهادهای حوزوی قرار گرفت، امکان حضور همه آنها فراهم نشد.

وی ادامه داد: علاوه بر مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران، حوزه های علمیه خواهران، جامعه الزهرا(س)، دفتر تبلیغات اسلامی، مدرسه عالی شهید مطهری مدرسه دارالسلام، مرکز تبلیغ مجازی، فعالیت های قرآنی دارند، حضور پیدا کرده اند.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به غرفه اصلی حوزه در نمایشگاه گفت: همه معاونت ها از جمله آموزش، پژوهش، تبلیغ و امور فرهنگی، تهذیب و تربیت، مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات در یک غرفه حضور دارند، مرکز رسانه و فضای مجازی و تبلیغ مجازی نیز هرکدام یک غرفه دارند که تمامی فعالیت های قرآنی خود را در یک بخش متمرکز ارائه کرده اند.

وی ادامه داد: مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه هم برای پوشش خبری و رسانه ای در نمایشگاه حضور دارد. همچنین تبلیغ مجازی و یا همان تبلیغ نوین که یکی از شاخه های تبلیغ است و در سال های اخیر توسعه کمی و کیفی بیشتری پیدا کرده است نیز حضور دارد.

مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه های علمیه در خصوص تبلیغ مجازی بیان کرد: تبلیغ اینترنتی که در معاونت تبلیغ از سال ۸۳ شروع شد، دستاوردهای خوبی داشت در چند سال اخیر با توجه به حمایت مدیر حوزه های علمیه به لحاظ تعداد مبلغین، شعبات و تولیدات موثر، رشد خوبی داشت و امروز به طور متوسط به تولید ۶۰۰۰۰ محصول موثر در سال رسیده و توانسته بخشی از نیازهای فرهنگی و مذهبی جامعه را پاسخگو باشد و امید می رود در سال های آتی رشد بیشتری داشته باشد.